Je mnoho věcí, které vstupují do algoritmů při výpočtu rankingů vašich webových stránek na vyhledávačích. Pojďme se ale podívat na ty osvědčené, které můžete při tvorbě stránek ovlivnit a které můžete zapracovat do každého příspěvku či článku:
1) backlinks- jsou to živé odkazy na jiné webové stránky. Čím více, tím lépe- ale pozor. Vyhledávače nemají ráda "nákupy" backlinks, které jsou umístěny na všech možných pochybných stránkách. Také se může negativně promítnout, pokud všechny backlinks opětujete a máte na svých stránkách odkazy zpět. Nejlépe je mít backlinks umístěné na stránkách s vyšší autoritou (známe stránky, blogy, magazíny a podobně, kde na Vás odkáží nebo tam přispíváte a backlinks vkládáte do svých příspěvků).
2) nezapomeňte na sociální média a ke svým příspěvkům přidávejte ikony pro možnost sdílení na nejoblíbenějších sociálních sítích ( u nás je podmínkou Facebook, dále nabírá na síle Google+ a Twitter, pokud píšete profesní web nebo blog, tak bych se nebála přidat i LinkedIn). Počet sdílení článků přes sociální média ovlivňuje SEO ranking. Nezapomínejte upozornit na nový příspěvek na svých sociálních profilech (to často generuje velký traffic) a pokud na svých stránkách získáváte emailový kontakt na své čtenáře, nebojte se je oslovit a nový článek jim představit.
3) klíčová slova- dobře si promyslete, co je hlavním sdělením příspěvku, co jsou klíčová slova. Nezapomeňte je vkládat v průběhu psaní do celého těla textu, nejen na úvod. Navíc se nebojte experimentovat a můžete volit i mnohoslovná spojení, která budou pro Váš článek charakteristická. Píšete o zdravé stravě? Zapomeňte na klíčová slova "zdravá strava", takových příspěvků budou miliony a vy budete mít velkou konkurenci. Zkuste se zaměřit na něco konkrétního- např. "Chutné recepty z kuskusu". delší klíčová slova jsou přesnější a pro Váš ranking mnohem úspěšnější.
4) pište pravidelně. Pokud na vašich stránkách nebude nový obsah a stránky budou "nečinné", může to ovlivnit vaši pozici při vyhledávání. Tím nemyslím jen aktualizace telefonního čísla nebo mailu, ale je třeba přidávat nové příspěvky.
5) množství obsahu. při vyhledávání se Vám na prvních místech zobrazují webové stránky velkých internetových médií, Wikipedie a pod. je upřednostňován velký obsah (ale kvalitní, viz. Bounce rate). Tedy rostoucí počet příspěvků ovlivňuje SEO. Na některých diskusních fórech zaznívá, že komentáře k článkům samy o sobě mohou vytvářet masu obsahu, která se zde potom pozitivně promítne. U povolení komentářů pozor na reklamní spamy, které se množí úměrně tomu, jak je Vaše stránka populární a roste její autorita. To lze do velké míry ošetřit filtry.
Tak to bylo na zahřátí, se SEO rankingem budeme ještě určitě pokračovat.
Všem hezký večer,
Alena Harnová