SEO a firemní blog

18. 02. 2015 15:53:22
Zajímá Vás psaní blogu? Uvažuje Vaše firma o jeho spuštění? Nebo se mu již dlouhou dobu věnujete a stále nepřináší očekávané výsledky? Máte pro blog jasná očekávání, ale nejste si jisti, zda jsou reálná? Pak je tento blog určen právě Vám.

V dnešní době stále více firem řeší, zda založit a vést blog pro své zákazníky. Když už se rozhodnou do něj pustit, vyvstane obvykle řada otázek, jejichž počet postupem času obvykle narůstá.Jsou to otázky zejména: Máme založit blog na firemních webových stránkách nebo samostatně? Jak často "blogovat"? kdo má blog psát? A o čem máme vlastně psát? A zvýší nám blog prodej?...apod.

Místo odpovědi Vám dám hned devět dobrých důvodů, proč se do psaní pustit:

1) Poskytněte čtenářům zábavu nebo informace- věnujte se svému oboru a dejte zákazníkům, a to i těm potenciálním, pocítit, že se o ně staráte a ža Vám na nich záleží. V blogu musí být konkrétní informace, nejde jen o balast a vyplnění prostoru. Musí být čtivý, musí poskytnout čtenáři konkrétní informace, rady a tipy, jinak z něj nemá čtenář užitek a nebude se ke čtení vracet ani nebude obsah sdílet se svými kamarády nebo kolegy. Zabýváte se zdravou výživou? Pište o ní, jak správně vybírat potraviny, přidejte tipy na jejich úpravu, sdílejte zajímavé recepty nebo vyhlaste soutěž. prodáváte sportovní oblečení? Věnujte se tedy v blogu jeho správnému výběru, péči o něj, jak prát, sušit... nebojte se být konkrétní, čtenáři Vás budou milovat!

2) Jak často psát? ...nezáleží na tom, jak často, ale musí to být pravidelné.Pokud se ve Vašem oboru neděje tolik novinek nebo jste menší firma a nemůžete vyčlenit člověka jen na psaní, nevadí, pište třeba jednou týdně nebo měsíčně, ale hlavně PRAVIDELNĚ.

3) Nebojte se traffic Vaší webové stránky vytěžit a získávejte leady- nejčastěji se Vám podaří získat emailovou adresu. Můžete výměnou za ni nabídnout zasílání všech další příspěvků, aby čtenáři neunikla žádná novinka, nebo můžete zdarma zaslat eKnihu či jiný materiál (např. rozšířený soubor již vydaných postů, doplněný o další články, tipy, rady nebo case studies- ty jsou hodně oblíbené).

4) Sdílejte nové příspěvky na sociálních sítích a zasílejte je emailem svým čtenářům- dejte všem vědět, že se u Vás pořád něco děje. Zvýšíte tak traffic na vašich stránkách a tím se zvyšují šance na prodej. Navíc link Vašich stránek na sociální sítě ( a obecně na všechny další weby s vyšší "page authority") zvyšuje SEO ranking Vašich stránek a jste tak lépe viditelní.

5) Navíc SEO mechanismy hodnotí lépe webové stránky, které jsou aktualizované a kde se zvyšuje objem obsahu. Neměnné stránky mohou působit jako "mrtvé" nebo fake. Aktualizací blogu tak zvyšujete i SEO ranking a budete ve vyhledávačích řazeni na vyšší pozice.

6) SEO ranking musíte také vylepšovat umisťováním správného obsahu- zaměřte se na klíčová slova, která chcete svým čtenářům sdělit, a promítněte je do jednotlivých postů/článků. Tedy nejen do nadpisu, ale do celé struktury. Ale pozor- všeho s mírou. Pokud by byl celý text protkaný klíčovými slovy a nebyl srozumitelný, mohlo by Vám to naopak spíše uškodit. Pište pro lidi, ne pro SEO. Klíčové slovo by mělo padnou zhruba na každých 100- 200 slov podle délky příspěvku. Vhodné je používat i synonyma.

7) U firemních blogů rozhodně doporučuji nechat prostor pro dotazy a komentáře- je to další platforma pro interakci se zákazníkem. Ale je třeba na dotazy reagovat, obvykle je vhodné do pár hodin na jednoduché dotazy a do 1 dne na něco složitějšího. Samozřejmě se neočekává několikastránkový elaborát (nejde o suplování placených konzultací), ale o několikařádkové odpovědi, navigace na Vašich stránkách, doporučení produktu apod... Pokud se některý dotaz opakuje častěji, nejefektivnějším řešením je na dané téma vydat příspěvek, kde odpovíte všem naráz a může to být obsáhlejší. Dále udržování komunikace zvyšuje nejen engagement Vašich zákazníků, ale i pravděpodobnost, že se z potenciálních stanou zákazníci skuteční.

8) často se mezi týmy řeší otázka, kdo má vlastně blog psát? Nejčastěji to bývá marketing nebo v menších firmách někdo, kdo jeho roli přebírá. Tedy zadává inzerci, spravuje webové stránky a sociální sítě a podobně. Blog mohou psát jak zaměstnanci, tak je možné najmou externího bloggera nebo rovnou agenturu, která se bude o blog starat jako o celek. Často se spravuje jednotně v rámci online kampaní.

9) Blog sám o sobě nemusí prodávat Vaše zboží nebo služby, ale zvyšuje návštěvnost vašich webových stránek, pomůže Vám získávat leady, které můžete proměnit v prodeje a koneckonců zvyšuje engagement Vašich čtenářů.

Důvodů je samozřejmě mnohem více, tohle jsou ty obecné, ale jinak každá firma bude mít určitě alespoň jeden další.

Přeji hezký den,

Alena Harnová

Autor: Alena Harnová | středa 18.2.2015 15:53 | karma článku: 4.13 | přečteno: 129x

Další články blogera

Tato rubrika neobsahuje žádné články...

Další články z rubriky Ekonomika

Richard Neugebauer

Umění prodělat

Vždycky mě udivovalo, jak mohou být Dostihový spolek Pardubice, Česká pošta nebo České dráhy prodělečné? Když mají tak výhodnou pozici ...

21.3.2019 v 9:38 | Karma článku: 12.16 | Přečteno: 297 | Diskuse

Petr Šindelář

Proč Česko ještě stále nemá svou vlastní, státní síť obchodů?

Protože si ji po roce 1989 ve větších městech zřejmě již navždy včetně dovozu potravin převzaly zahraniční obchodní řetězce a na obnovení zašlé slávy družstevních venkovských prodejen Jednota nové markety Coop dodnes nestačí...

19.3.2019 v 9:52 | Karma článku: 26.17 | Přečteno: 1171 | Diskuse

Jan Ferenc

Boj o peníze na správu pražského mobiliáře začíná

Provozovatelé reklamních ploch, a v zásadě nejspíš jen ty dva u nás největší, začínají bojovat o lukrativní zakázku od hlavního města.

19.3.2019 v 4:38 | Karma článku: 7.49 | Přečteno: 114 | Diskuse

Tomáš Flaška

Každý z vás ukradl za rok věci za 400,- korun

Statistika je jasná. Češi nakradou v obchodech ročně zboží za 10 miliard korun. Z toho 38% připadá na přímé krádeže. Tedy zhruba 400 korun na každého z nás.

18.3.2019 v 15:48 | Karma článku: 23.14 | Přečteno: 1176 | Diskuse

Erik Steinn

Portál občana - totální bída českého eGov, portál buzerace žadatelů

Portál občana - totální bída českého eGov, portál buzerace žadatelů – a nic potřebného a užitečného z něj nelze rozumně získat. Leskem jsou základní registry & byl by i CzechPoint, kdyby byl zadarmo!

18.3.2019 v 14:56 | Karma článku: 20.21 | Přečteno: 562 | Diskuse
Počet článků 5 Celková karma 0.00 Průměrná čtenost 163

Jsem markeťák na volné noze a moc mě baví on-line marketing.

Najdete na iDNES.cz